2015. március 4., szerda



Egy hónapja, hogy felhasználója vagyok egy már itthon is, ráadásul elég jó áron (bruttó 9.900Ft) kapható aktivitásmérő karkötőnek, egy Xiaomi (ejtsd 'saomi') Mi Band-nek.

Alapvetően elképesztő, hogy a türelmeseknek Kínából akár 5.500 Ft-ért is beszerezhető karperec abszolút hozta, sőt, túl is teljesíti, amit vártam tőle. Elvárásaim alapvetően arra épültek, amiket több magyar oldalon, köztük nagy portálokon is leírtak róla. Jó üzemidő, jól méri a lépéseket, remek az alvásfgyelés, alapvetően jó a kis szoftvere (van user toplista, chat, stb.).

De 1-2 fontos részlet úgy érzem kimaradt, vagy nem kapott megfelelő hangsúlyt, így ezeket foglalnám most össze, amúgy kiegészítésképpen.



  • Valóban elképesztő üzemideje van, de azért az egy hónapos üzemidő, valós és aktív felhasználás mellett, tehát pl. amikor minden nap a rezgésére ébredünk, kb. 15-16 nap a reális.
  • Szerintem a legnagyobb állásában sem elég nagy a pánt kerülete. Nekem éppen hogy jó a legnagyobb állás, pedig nem tartozom a legvastagabb csuklójúak közé. Aki tudja magáról, az mindenképp próbálja fel vásárlás előtt! (Mondjuk webshopoknál meg el lehet állni a vásárlástól, az sem rossz megoldás.)
  • Én egyszerűen napokig nem jöttem rá hogyan váltom ki, hogy mutassa a napi előirányzott lépésszám eddig megtett részét (a 3 leddel kb. 15%-os lépésekben, ha egy LED villog vagy folyamaosan ég). Néha felvillantotta őket, de nem értettem mikor. Aztán véletlenül lett meg, hogy ha test melletti tartásból felemelem a kezem, mintha az időt nézném meg, és mindeközben állok (tehát séta közben nem megy), akkor megmutatja. Legalábbis ha jó irányba vettük fel a karkötőt és jó irányba tettük be pántba a szenzorokat is tartalmazó egységet... mert megkérdezi ugyan a szoftver, hogy melyik kezünkön hordjuk, de azt a csatot azért mindkét irányban be lehet csatolni, és töltés után a fő egységet is be lehet tenni mindkét irányban, így az hogy melyik kezünkön hordjuk, még nem feltétlen határozza meg, hogy a szenzorok melyik tengelyen mit fognak mérni. Jött firmware frissítés, ami javított ezen, de még mindig össze lehet zavarni a szerkezetet és magunkat.
  • A pánt finoman szólva sem tűnik örök életűnek. 
  • A szoftver CSAK lépést, kötélugrást és felülést tud számolni ill. kalóriában mérni. Még egyszerű futást, kerékpározást vagy úszást sem. Más aktivitásmérők gyári szoftverei sem tudják ezeket okvetlen, de a népszerű fitness appok azért ilyen-olyan pontossággal, de megoldják ill. támogatják a népszerűbb eszközöket. Sajnos a Mi Band-et nem. Jelenleg arra van lehetőség a gyári appban, hogy szavazunk az általunk várt további mozgásfajtákra, és gondolom a szavazás állása szerint fogják bevezetni az újabbakat, de ezekre még várni kell.
  • Sok más megoldással ellentétben maga a pánt ill. a kivehető központi egység egyáltalán nem rendelkezik USB csatlakozóval. Van egy adapter, de az csak a központi egység töltését szolgálja, adatátvitel asztali gépre nincs.
  • Egyedüli adatkapcsolat tehát a bluetooth, abból is a v4, amire nem árz odafigyelni! Sok régebbi telefon nem támogatja!
  • Valamely fórumon panaszkodtak, hogy a kocsiban ülve is számolt lépéseket. Én ilyet sohasem tapasztaltam, viszont az ébresztés használata esetén 50-50%-ban nem veszi észre, hogy felkeltem (vagy azt hiszi, hogy visszafeküdtem), és újra rezeg, holott már megcsináltam a kávémat és a reggeli szendvicsemet eszem.



0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése